TERAPEUCI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

mgr MONIKA HEŁMECKA
Gabinet Sensorek w Wałbrzychu,
Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości z oddziałem w Wałbrzychu – wykładowca,
Centrum Rehabilitacji i Medycyny Fizykalnej Helios w Strzegomiu,
Centrum Terapii CSS we Wrocławiu,
Fundacja Promyk Słońca we Wrocławiu.
Mózgowe podłoże rozwoju dziecka,
Wybiórczość pokarmowa na podłożu sensoryczno-motorycznym,
Obronność sensoryczna: kompleksowa metoda leczenia-masaż Wilbarger,
Terapia ręki,
Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych dla dzieci z problemami w czytaniu i pisaniu,
Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce wg integracji odruchów dr Sally Goddard,
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa,
Kurs koncepcji Halliwick,
Kurs metody Johansen IAS,
Kurs koncepcji PNF,
Dwustopniowy kurs integracji sensorycznej,
Masaż tensegracyjny.
Ukończone kierunki:
Podejście sensoryczne w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju – studia podyplomowe,
Kwalifikacyjny kurs pedagogiczny – studia podyplomowe,
Fizjoterapia – studia magisterskie i licencjackie.
Uważność w edukacji,
Mindfulness – trening uważności w pracy z dziećmi,
Dyspraksja i zaburzenia posturalne w diagnozie i terapii Integracji Sensorycznej –Konferencja Naukowa PSTIS,
Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych,
Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem/ Synapsis,
Techniki wyciszające,
Jak prowadzić terapię dziecka z Autyzmem,
Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka/Fundacja Synapsis,
Dzieci z Zespołem Aspergera i ze spektrum Autyzmu,
Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozyi terapii dziecka 0-36 m.ż.,
Stymulacja rozwoju poznawczego i emocjonalnego dziecka do 3 r.ż.
Ramowy plan terapii dla poszczególnych dysfunkcji procesów integracji sensorycznej,
Warsztaty integracji sensorycznej – diagnoza i terapia małego dziecka oraz dziecka z autyzmem.

mgr BARBARA OZIEMBŁOWSKA
Centrum Sensorek w Wałbrzychu,
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Wałbrzychu,
Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości z oddziałem w Wałbrzychu – wykładowca,
Szkoła Podstawowa nr 5,
Zespół Szkół Fundacji „Szkoła Gminna Menadżersko-Księgowa”,
Szkoła Podstawowa nr 25 w Wałbrzychu,
Państwowy Dom Dziecka w Jedlinie Zdroju.
Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi – studia podyplomowe,
Kształcenie integracyjne – studia podyplomowe,
Pedagogika – studia magisterskie,
Pedagogika wczesnoszkolna – studia licencjackie,
Studium Nauczycielskie, Wychowanie przedszkolne.
Ramowy plan terapii dla poszczególnych dysfunkcji procesów integracji sensorycznej,
Terapia Ręki I i II stopień,
Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe,
Dzieci z Zespołem Aspergera i ze spektrum Autyzmu,
Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych,
Kurs kwalifikacyjny – Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,
Kurs socjoterapii.

mgr NATALIA GÓRSKA
Gabinet Sensorek w Wałbrzychu,
Niepubliczny Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Jaszkotlu,
Szkoła pływania,
Szkoła narciarstwa.
Integracja Sensoryczna – studia podyplomowe,
Akademia Wychowania Fizycznego – magister,
Akademia Wychowania Fizycznego – licencjat.
Kurs instruktorski Watsu 1 i 2
NEUROLOGOPEDZI

mgr AGNIESZKA DĄBKOWSKA
Gabinet Sensorek w Wałbrzychu,
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wałbrzychu,
Zespół Szkół Fundacji „Szkoła Gminna Menadżersko Księgowa” w Wałbrzychu,
Punkty Przedszkolne w Grzędach, Witkowie i Jaczkowie,
Przedszkole Tęcza w Wałbrzychu,
Przedszkole Miejskie w Szczawnie Zdroju.
Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną – studia podyplomowe,
Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka – studia podyplomowe,
Logopedia ogólna – studia podyplomowe,
Filologia polska – studia magisterskie.
Mioterapia- ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego,
Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii,
Jak rozwijać mowę i komunikację u osób z autyzmem?,
Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych i mowę u dzieci z grupy ryzyka i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi,
Neurosensomotoryczna integracja odruchów metodą dr Masgutowej,
Kurs metody werbo-tonalnej,
Integracja bilateralna,
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa,
Kurs metody Krakowskiej,
Kurs metody Tomatisa,
Kurs psychostymulacji metodą Dyna-Linqa,
Warsztaty diagnozy i terapii dziecka z dysleksją,
Kurs Gimnastyki Mózgu Dennisona,
Kurs terapii Ortoptycznej.dziecka do 3 r.ż.
PEDAGODZY

mgr EWA REKOWSKA
surdopedagog, oligofrenopedagog, specjalista ds. autyzmu oraz resocjalizacji
Centrum Sensorek w Wałbrzychu,
Szkoła Podstawowa nr 15 w Wałbrzychu,
Szkoła Podstawowa Fundacji Clever w Wałbrzychu,
Niepubliczne przedszkole z oddziałami integracyjnymi w Wałbrzychu,
Poradnia psychologiczno – pedagogiczna „Cogito” w Wałbrzychu,
Publiczne przedszkole w Kamiennej Górze,
Publiczne Gimnazjum nr 7 w Wałbrzychu,
Ośrodek szkolno-wychowawczy dla dzieci z zaburzeniami słuchu i innymi dysfunkcjami,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Wałbrzychu.
Spektrum autyzmu oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe – studia podyplomowe,
Oligofrenopedagogika – studia podyplomowe,
Wychowanie do życia w rodzinie – studia podyplomowe,
Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna – studia podyplomowe,
Surdopedagogika – studia podyplomowe,
Resocjalizacja niedostosowanych społecznie – studia magisterskie,
Pedagogika opiekuńcza – studia licencjackie.
Trening umiejętności społecznych,
Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania,
Kurs I i II stopnia EEG-Biofeedback (trener drugiego stopnia),
Profil psychoedukacyjny PEP-R,
EEG-Biofeedback – zastosowanie w praktyce,
Warsztaty EEG Biofeedback,
Zachowania samobójcze,
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych w placówkach edukacyjnych.

mgr ALEKSANDRA PIECHOWIAK-STAWIŃSKA
tyflopedagog
Centrum Sensorek w Wałbrzychu,
Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 26 w Wałbrzychu.
Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna – studia podyplomowe,
Tyflopedagogika – kurs kwalifikacyjny,
Terapia pedagogiczna – studia podyplomowe,
Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna – studia magisterskie,
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z plastyką – studia licencjackie.
Uważność w edukacji,
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza – terapia – masaż.
Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania,
Trening umiejętności społecznych.

mgr MARIA NEJMAN
pedagog
Gabinet Sensorek w Wałbrzychu,
Centrum Tomatisa Progres -Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Świdnicy.
Kurs kwalifikacji pedagogicznych – studia podyplomowe
EEG Biofeedback,
RSA Biofeedback.
DIETETYCY

mgr Agnieszka Kęcel
Dietetyka kliniczna
Psychodietetyka
Coaching
Pedagogika opiekuńczo – socjalna
Dietetyka kliniczna
Psychodietetyka
Coaching
Pedagogika opiekuńczo – socjalna
Autyzm podejście biomedyczne,
Nieswoiste choroby zapalenia jelit,
Immudiagnostyka nietolerancji pokarmowej,
Diagnostyka labolatoryjna w pracy dietetyka,
Dietoterapia cukrzycy,
Rola diety w schorzeniach tarczycy,
Zdrowe odżywianie kobiet w ciąży i dzieci,
Zaburzenia kompulsywne na talerzu,
Diagnostyka i prowadzenie pacjenta z celiaką.